måndag 21 november 2011

Stolt!

Jag måste säga att jag är otroligt stolt och nöjd idag.

Jag klarade av läkemedelsräkningen utan problem. Det är en obligatorisk tenta som vi har två gånger under våran skolgång. Man ska räkna läkemedelsdoser, verksam substans och lite annat roligt. Ingen miniräknare och du får inte ha ett enda fel.
Ett tal vi hade lät såhär:
En digoxin tablett innehåller 0,25mg verksamt ämne. En digoxin semi tablett innehåller hälften mindre och en digoxin mite tablett bara en fjärdedel av mängden verksamt ämne i en digoxin tablett. Hur mycket verksamt ämne finns det i en tablett digoxin semi respektive en digoxin mite? Ange värderna i både milligram och mikrogram.

Jag är kass på matte och är nöjd över att jag klarade detta utan problem. Bara 3/12 elever blev godkända idag. Det betyder att jag får sovmorgon på måndag. yay. =)

Efter det fick jag även tillbaka en bregrepps tenta som vi gjorde förra måndagen i spec. pedagogik. Jag fick 32/34 poäng! yay igen.

Dessutom verkar det som om våran tvättmaskin fungerar igen, så jag ska fira med att tvätta en massa kläder.

Puss och Kram

2 kommentarer: