onsdag 11 januari 2012

Nervös

Jag är nuförtiden "chef" på en avdelning på mitt jobb. Hon som jag jobbar med har varit min oofficiella mentor, mitt stöd, min vän genom skolgång och annat. Vi är väldigt lika men även väldigt olika. Hon har hittills jobbat med vikarier och en annan tjej. Hon har varit van vid att behöva ta tag i allt.  Hon har kämpat hårt den senaste tiden (och i perioder under de senaste 2 åren).
Hon har nu varit på semester. Jag har ändrat på en hel del och jag väntar spänt på hennes reaktion. Jag är nervös till tusen. Jag vill inte trampa henne på tårna men jag vill ändå ändra en massa som inte funkat.

Det första jag har ändrat på stressen, vår grupp har aldrig bråttom och jag har sällan full koll på klockan. Men jag tror min kollega kommer uppskatta det. Vi har jobbat superbra ihop förut. Hoppas bara att hon kommer ihåg det när hon ser mitt städande och omorganiserande. Efter klockan 9 imorgon.så vet vi. :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad modig du är min kära och vad spännande. Jag är helt säker på att dina ändringar kommer bli tacksamt emottagna :)

    SvaraRadera
  2. Och hur gick det? Nytt inlägg tack :)

    SvaraRadera