onsdag 25 april 2012

Tandtortyr

Jag är ju en sådan där människa som inte alls tycker om tandläkaren. Har haft tandställning som liten och dragit ut en massa tänder. (och lagat en hel del hål) Jag har därmed varit med om det mesta dom gör i munnen på dig, operation, sprutor, tänger, ståltråd, geggamojjor, borrar, röntgen osv..
Men en sak jag aldrig har gjort är att ta bort tandsten. Detta är alltså något jag ALDRIG gjort och jag fyller just 29 år. Det finns dom människor som inte har värst mycket tandsten men jag är inte en av dem.
Jag fick arslet ur vagnen förra veckan eftersom jag märkte hur tydligt tandstenen syns nuförtiden. Fick tid på en privatklinik här i närheten. Igår var jag där...
Det var 45 minuter tortyr, jösses så ont jag fick och vad det blödde. Fick även skäll av tandsköterskan som jag garanterat förtjänade. Men det räckte såklart inte med de 45 minuterna utan jag fick komma tillbaka idag för ytterligare 15 minuter sen fick jag även lova att komma tillbaka i höst.  Tortyrtanten (hon var egentligen jättesnäll) skrämmer mig så mycket att jag nog måste komma i höst. Jag vägrar ligga i en timme och bli sönderhackad i munnen om 5 år igen.
Ni kan gissa hur ont jag har nu. Hela dagen har det ilat, värkt och ömmat i munnen och det blev inte direkt bättre efter en omgång till med hackan idag.

Jag får verkligen skylla mig själv vilket gör att man skäms över att gnälla när det värker. Som tur är har jag världens bästa sambo som inte säger nått annat än att det är synd om mig. ;)

Ska även beställa tandläkartid i juni (när lönen kommit :P ). Har åtminstone ett hål som bekymrade den snälla tanten. Fick höra att det ska kosta mellan 50-100e och det är det absolut värt.  Kliniken jag börjat gå till har nämligen supertrevlig personal, nästan alla talar svenska och dom har öppet till 20 på vardagarna. Kan bara konstatera att det är billigare att gå privat i finland än det är att gå till folktandvården i Stockholm. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar