tisdag 8 april 2014

37+6

Idag är det 37+6 vilket betyder att det är knappa 2 veckor kvar tills beräknad födelsedag.  Magmåttet har minskat från 31 till 29 cm under veckan som gått. Bobfloyd har alltså sjunkit ner i bäckenet ännu mer. Har ju känt av lite sammandragningar på nätterna i helgen och det här förklarar saken. Idag är det jorv och mödrapolikliniken som gäller, ska höra vad de anser att vi gör. Gissar att det lutar åt vaginal förlossning men vi får se. Vill gärna få veta hur tappen ser ut nu, nyfiken värre!
Sen drar det i höfterna när han bökar runt där nere, ischias nerven verkar hamna i kläm på båda sidorna. Drar ända ut i tårna. Ena axlen har även fått nått i kläm så nätterna blir smått olustiga. Har lagt på mig lite vätska också så händer och fötter är lite svullna. Kanske kan man be dem ta ut honom idag, han borde ju gå och nå om man sticker in handen liksom ;) 
Min Rådgivningstant sa att hon känner händerna vid bikinilinjen...

Hon  tyckte också att det var fascinerande att jag kunde sitta och gå så bra som jag gjorde. Enda gången jag har problem med sittandet är när jag ska sitta på toa och luta armbågarna mot knäna. Det går inte mera så jag får spela mina mobilspel sittandes rakt upp. haha
Var även ute och gick med M i söndags i cirka två timmar utan större problem. Mitt största problem då var att byxorna börjar sitta tight så blåsan trycks ihop ännu mera.
Stackars misshandlade blåsa...

Har fått låna en av Ks jackor som jag får vika upp ärmarna på. Här har det de senaste dagarna varit blåsigt och små regnigt och då har jag behövt ha en jacka som kan stängas. Min egen som jag kan stänga är fodrad och det kan jag inte gå runt med. Så fick låna hans gamla vindjacka, passar fint. =)

1 kommentar: