tisdag 8 april 2014

Läkarbesök nr.... miljoner? (eller 2, det beror på hur man räknar) ;)

Var ju hos läkaren igen. Var väl bara andra gången just på denna avdelning men det känns som om jag inte gjort annat än varit på jorv vissa veckor.  Idag var de 30 minuter sena så jag somnade nästan i deras väntrum. Det är något sövande med att lyssna på sköterskornas tassande och allas dämpade prat. Bobfloyd höll mig vaken genom att gymnastisera lite samt sparka sin mor på blåsan. Härligt att han redan nu stöttar sin mamma ;).
Blev lite förvånad idag också för det var en manlig studerande i rummet. Inget emot studerande eller manliga läkare jag är bara ovan vid att en ung kille är på mödrapolikliniken. Jag har aldrig sagt nej till en studerande och han var riktigt försiktig när han klämde på magen och hade sig. Vi konstaterade att Bobfloyd gått upp lite samt att allt ser bra ut. Inget egentligt hinder finns för att föda naturligt och att få epidural som smärtlindring sen så det är bara att komma nu...

Jag fick nämnt att jag tycker det börjat bli jobbigt med lungorna och att kunna sova. Att andas är tungt speciellt på höger sida. Läkaren pratade då om att man kan sätta igång förlossningen men att de helst ville göra det i vecka 39, alltså helst efter påsk. Hon sa att jag kan ju alltid ringa om det blir värre och då komma in...Men hon såg väl på mig eller så var hon bara en duktig läkare för hon frågade sen om det skulle kännas bättre om vi bestämde en tid för återbesök redan idag. Jag sa då att det känns bättre att ha ett mål än att bara vänta och sen ringa. Så jag ska komma tillbaka om precis en vecka för att kolla hur jag mår och bestämma om jag orkar vänta på att han startar själv (optimalaste) eller om vi sätter igång. Vågar inte tro eller hoppas på något utan försöker att med lugn vänta på tisdag...

Men jag kanske städar lite extra och så innan dess.... i fall att liksom ;)

2 kommentarer:

  1. Skönt med en förstående barnmorska, det betyder ju så himla mycket! Åh snart dags också <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läkarna på vårt sjukhus är helt supertrevliga och de flesta barnmorskorna också. Känns tryggt så jag är faktiskt väldigt lugn inför förlossningen. Funderar knappt på själva förloppet vill bara att det sätter igång.

      Radera