söndag 16 februari 2014

04.00

Två dagar i rad har jag vaknat runt 4 snåret och varit hungrig för att sedan ha svårt att somna om. Idag kunde jag inte alls somna om. Allt var obehagligt och jobbigt och obekvämt. Låg jag på höger sida hade jag svårt att andas och att ligga på rygg är länge sedan jag kunde göra helt behagligt. Försökte gå till soffan och ligga där men inte heller det funkade. Har haft sammandragningar till och från och nu på morgonen har de varit lite obehagliga. Det gör inte ont men såklart det är lite obehagligt när hela livmodern drar ihop sig till en spänd boll. Jag har knappt känt dem förrän nu så det är helt okej. Bara jobbigt när jag inte kan sova.

En mamma på jobbet sa att hon hade samma problem (när vi pratade för flera veckor sen). Hon lite förvarnade mig om att det kan bli så och då är det bara att stiga upp och göra annat. Lätt att säga när man kan lämna ungen på dagis och sen gå hem och sova....Skulle inte vara en muntergök på jobbet om jag inte sovit sen klockan 4.....

Så nu sitter jag här och har tittat på Road House på netflix. Spelar lite sims och dricker en läsk. Väntar på att affären ska öppna vid 12 och att Kristian ska vakna. Tror dock att han kommer sova länge eftersom han somnade först vid 4 tiden. Blir att ta en powernap på soffan senare. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar