torsdag 13 februari 2014

Sjukskrivning och bakdrottning

Förra torsdagen vaknade jag upp och hade väldigt ont i mage och rygg. Hade svårt att sitta rakt upp och jag tog beslutet att sjukanmäla mig och gå till doktorn. Doktorn sjukskrev mig en vecka och sa åt mig att vila.
Jag vilade såklart men jösses så nipprig man blir av att bara vara hemma. Jag har idag varit och sett läkaren igen och fick vara hemma en vecka till. Som Kristian sa; skönt för mig men mera tid att döda.
Märker av att kroppen behövt vila. Två dagar in i sjukledigheten så sov jag helt underbart på natten. Första natten på länge. Passade på att sova lite under dagen också.  Att ha stressen och lyftandet/bärandet/släpandet/böjande upp och ner borta gör stor skillnad. Kroppen berättar ganska fort om jag har gjort för mycket.. Fick nämligen smärtsamma sammandragningar som fick mig att kallsvettas häromdagen. Var bara att lägga sig och vila.

MEN för att inte bli helt jäkla galen så måste jag ju fluffa runt och göra små saker. Så jag har bland annat passat på att baka.
Började med ett valnötsbröd förra helgen. Det blev en hit så jag har lovat att laga frallor på samma smet denna helg.

Efter det fick jag ju blodad tand och satte igång med kanelbullar och maränger. Marängerna gick sådär, de är lite torra men helt okej tillsammans med glass och chokladsås. Kanelbullarna däremot. MUMS. Kristian tog 4 st direkt från plåten och jag har själv ätit 2.
Bakabakabakabaka




  Kommer absolut att baka mera när jag se väl får en mindre köksassistent (mamma och pappa har köpt en åt oss) nu när vi är i sverige.  Baka en massa bröd och frysa in innan Bobfloyd kommer vore trevligt. Kanske kan baka mera kanelbullar så vi an bjuda folk som kommer hit och hälsar på. För jag gissar att det kanske kommer någon och säger hej. Annars blir det bra tröstmat åt trötta småbarnsföräldrar....

Min kväll avslutas så här


Imorgon blir det ikea med Sara. Vi ska köpa en byrå till sovrummet. Har redan problem med klädutrymmet så det måste lösas. Mina underkläder får ju inte plats  :(
Sen är det visst alla hjärtans dag också....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar