måndag 24 februari 2014

Sverige Helg!

Jahapps så har helgen gått. Jag och Kristian och S och A tog en paketbil och åkte till Sverige för att hämta möbler. Grabbarna fick bära och slita och de gjorde ett brilljant jobb. Kristian och A hann även åka till en gitarrbutik innan båten gick. Jag och S stannade hos mamma och pappa och åt pizza. Finns det något godare än Calzone?!
Vi har ätit en massa mat på buffen och grabbarna har druckit en del öl. Vi har lyssnat på musik och shoppat i tax free. Kan ärligt säga att det gungar ännu...;)

Jag har gått i trappor och fått lida för det nu,  bäckenet är helt slut. Fått gå med långsamma steg till affären idag och jag tror det blir likadant imorgon. Borde träffa E i stan men får nog skjuta upp det ett par dagar.  Borde nog inte hållt på och fixat med allt igår men jag kan inte låta bli när saker behöver plockas upp och ställas bort.  Idag gick jag ut med sista skräpet och det kändes skönt. Har lite små fix kvar men det är sånt jag kan lämna bort (har gömt det i bobfloyds soffa =) ).


Curt-Eric följde med. (Ett dagisprojekt) Idag har jag skrivit i hans dagbok om hans äventyr och på onsdag ska vi åka till dagis. Jag ska hämta mina kläder och alla mina saker och han ska få komma hem. 


Den här bilden fick jag av Kristian när han och A väntade på att få komma in. Han kunde använda båtens WI-FI.  Grabbarna var nr 11 i kön  när de checkade in och fick vänta till allra sist bara för att de hade en paketbil.  Tur att vädret var fint i stockholm. 

Helgens trubadur... Spelade massa country som jag aldrig hört så jag fick och la mig. Armen är inte min om nån undrar ;)
Gissa vilket land vi har kommit till......

Fått en stor kudde, stil amningskudde, som jag hade ett passande örngott till. Helt underbar kudde som vi båda älskar!

Köket direkt efter att vi fått ihop bordet. 
Köket nu i morse när jag skulle äta frukost.

Soffan som ska bli Bobfloyds säng senare. Ska skaffa madrasser och skydd till insidan. Locket går att helt ta bort när han sover.  Just nu är det alla hans otvättaed kläder samt lakan och sånt där i. Det jag inte ser mår jag inte dåligt av. 

Vårt nya vardagsrumsbord. Kistan är sliten men charmig. Ska se om vi sätter något i den. Jag tänker att det kanske vore bra att ha alla elektroniksaker i den, de väger inte mycket och är alltid i vägen ;): 

Curt- Eric med sin nya väska och sin dagbok. Färdigt ifylld inför onsdagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar