torsdag 6 mars 2014

Rådgivning

Efter en tämligen sömnlös natt både för mig och Kristian så var det dags att masa sig upp och lalla iväg till rådgivningen. Tycker så synd om Kristian som ska iväg och jobba trots att han sovit så lite.
På rådgivingen gick allt bra. Fick veta att jag gått upp cirka 10kg nu och att sf måttet följer sin kurva. Bobfloyd ligger ännu på snedden och han blev väldigt irriterad när hon skulle känna och lyssna. Det var inte poppis så här tidigt på morgonen! Inte första gången han bråkar för M när hon ska lyssna. En gång fick hon kalla in extra hjälp för att han snodde runt en massa och då hittade hon inte hjärtat.
Blev även ivägskickad på ett extra urinprov. Hade +1 i protein i urinen och då ska det kollas upp. Antingen är det ingenting eller så kan det vara urinvägsinflammation eller t.o.m början till havandeskapsförgiftning. Men alla andra värden såg bra ut så troligtvis är det ingenting.

M hade läst remissen som skickats till sjukhuset och hon sa att den var riktigt bra. Allt fanns med som vi pratat om. Måste ändå stå på mig och säkert tjata lite när jag väl är där men det känns bra att remissen varit ordentlig i alla fall.

Bokade alla besök fram tills att Bobfloyd är född. Känns konstigt att bara träffa henne 5 gånger till (om han kommer i beräknad vecka). Som tur är blir hon även Bobfloyds hälsovårdare sen så om hon inte byter arbete kommer vi ha henne tills han blir 7 år.  =)

2 kommentarer:

  1. Hälsovårdare, är det som typ husläkare? Mysigt att ha henne kvar så länge :)

    SvaraRadera
  2. Nä hon är mera som en undersköterska. Vi träffar läkare och barnmorskor skilt på sjukhuset sen. Men det verkar som om jag får träffa min hälsovårdre mycket oftare och hon verkar vara mer anträffbar än vad normalt gravida i sverige träffar sina barnmorskor.

    SvaraRadera