onsdag 5 mars 2014

Jorv

I januari var jag hos mödravårdsläkaren och gjorde en rutinundersökning. Jag frågade då om vaginalförlossning och smärtlindring i och med min skolios. Läkaren sa att jag skulle skicka henne papper på min skolios och sen skulle hon skicka remiss till Jorv som är vårt förlossningsjukhus.
För två veckor sedan var jag hos rådgivningen och där tog hon kopior på mina papper och vi diskuterade planerat kejsarsnitt. Jag är orolig för att komma till förlossningen och ingen har en aning om att jag är ett special fall. Att ryggen inte kommer hålla , att jag är för svag och stel i överkroppen eller för roterad/ojämn för att kunna föda och att det visar sig i slutet... Som tur är har jag världens bästa hälsovårdare och hon förstod direkt och sa att hade det varit upp till henne hade jag fått kejsarsnitt direkt. Men nu är det ju läkare som ska ta sista beslutet... 
Så idag kom lappen om att jag fått tid hos Jorv den 25.3 och ska då ha med ryggpapper igen.

Nu verkar det även vara så att Bobfloyd ligger på tvären. Han har fötterna i höger ljumske och ryggen putar ut på högersidan av naveln. Vänder han inte själv på sig (inom en månad) så är det i sig en orsak till kejsarsnitt. Man brukar pröva att vända bebisen utifrån men med tanke på min rygg är det osäkert om läkaren ens prövar det. (enligt min hälsovårdare). Sen är det inte 100% att det lyckas. Läst på nätet att allt fårn 70-30% av försöken lyckas. 
Så vi ska se hur det slutar. Vill inte tro varken bu eller bä för då blir jag bara besviken sen. 3 långa veckor ska jag nu vänta...urk  =P
Man blir väldigt otålig av att vara hemma kan jag meddela...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar